Kendingez » Ülkeler » Malezya » Penang » Asya´nın yeşil ülkesi Malezya 3 - Langkawi Adası-Mangrov Ormanları-Kilim Geoforest Park-Bat cave-Gua Kelawar -Ayer Hangat Village-Tanjung Rhu Plajı
5224
Gezdiği Yerler:Almanya , Avusturya , Bosna-Hersek , Belçika , Bulgaristan , Birleşik Arap Emirlikleri Dubai, Estonya , Çek Cumhuriyeti , Fransa , Finlandiya, Fas , Hollanda, Hindistan, Hırvatistan, İspanya , İsviçre, İtalya , Karadağ , Kanada, Kamboçya , Kosova , Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Lüksemburg, Makedonya, Monako, Macaristan, Mısır, Nepal , San Marino , Slovenya , Slovakya, Sırbistan , Suriye , Polonya , Portekiz, Tayland , Türkiye , Ürdün, Vatikan, Yunanistan
Bu Yazının Gösterilme Sayısı : 0
Bu Yazıya Verilen Toplam Puan : 0

Kategorisi: Genel
Gezi Tarihi: 00-00-0000
Yazı Tarihi: 27-05-2018

29.Ocak 2018 sabahı erkenden yollara düştük. Saat 5 ve yağmur felaket yağıyor.Arabanın silecekleri var güçleriyle çalışıyorlar ama boşuna.Göz gözü görmüyor.Muson yağmuru.Bir saatlik yolculuktan sonra Langkawi Adasına gideceğimiz feribotun kalkacağı limana ulaşıyoruz.Biletlerimizi aldıktan sonra bizi buraya getiren Malay şöförle birlikte hızlı feribota biniyoruz. Her tarafı dökülüyor.Yolculuk bir saat 15 dakika  sürüyor.

Langkawi adası Kedah Eyaletine bağlı Dünyada balayı adası diye bilinen bir tatil beldesi. Andaman denizinde yer alan ada bozulmamış doğası ile tanınıyor.Aslında irili ufaklı 99 adadan oluşan adalar topluluğunun içlerinde en büyük olanı Langkawi.Burada bulunan Mangrov ormanları UNESCO tarafından koruma altına alınmış.Pulau Langkawi gümrük serbest bölgesi.Hal böyle olunca da mağazalardan her şeyi gümrüksüz alabiliyorsunuz. Halk günlük geçiş yapıp alışveriş yapıyor.Bu nedenle feribotta yer bulmak kolay değil. Özellikle hafta sonu .İyi ki erken gelmişiz.

Tekneden inince kardeşimle hemen bir hatıra fotoğrafı çektirmeyi ihmal etmiyoruz.Limandan içeriye doğru yürüdüğümüzde polis pasaportlarımıza bakıyor."Hoşgeldiniz" diyor.

Çıkar çıkmaz ufak bir restoranda sabah kahvaltısı yapıyoruz.Etrafa bakınca buraya gelen turist sayısının hiçte yabana atılamaz olduğunu anlıyorsunuz.Adanın dingin havası ağaçlar çok güzel bir yer.

Bizim şöförün bir arkadaşı arabasıyla geldi.Önceden anlaşmışlar.Adada o bizi gezdirecek.Önce Mangrov ormanlarının bulunduğu bölgede tekne ile tur yapacağız.Mangrov ormanları çamurun bol olduğu kıyılarda,ırmak ağızlarında ,bataklıklarda ,Tropik orman türlerinden ağaçlar topluluğu olarak biliniyor..Bu ağaçların bir özelliği de tuzlu suya dayanıklı olmaları.Ayakta kalabilmek için  sağa sola kökler salan ağaçlar,derinlerde yeniden filizlenip birbirinin içine girmiş sık ormanlar oluşturuyorlar. Mangrov ormanları ekolojik açıdan çok büyük önem taşıyorlar.Kıyı ile deniz arasında gelgit olaylarına karşı bir duvar görevini üstlenmişler.Böylece kasırgalar ve fırtınalara karşı tam bir koruma sağlıyorlar.İçlerinde çeşit bakımından zengin canlı türleri barındırıyorlar

Tekne turları size bir saatlikten dört saatliğe kadar gezi olanakları sunuyor. Ama oldukça pahalı.Değer mi? Fazlasıyla. Buraya kadar gelmişseniz Langkawi gezisinin olmazsa olmazı bu turu kesinlikle yapmalısınız.Tekne muhteşem bir suda ve manzarada ilerliyor.Ara ara tekneği kullanan kişi açıklamalar yapıyor.Bu güzel doğa 100km2 bir alanı kapsıyor.

2007'de UNESCO tarafından Küresel Jeopark olarak kabul edilmiş.İnanılmaz doğa manzaraları sayısız bitki örtüsü ve faunaya sahip.Çok heyecanlı anlar yaşıyoruz. Bir kireç taşı mağarasına uğruyoruz.Yeşilin her tonu kayalarla bütünleşmiş.  Doğa harika kareler sunuyor.

Su üzerinde çeşitli balıkların gösterildiği yüzen bir balık çifliği ve restoran var. Tekne yanaşınca hemen bir genç gelip bizi gezdiriyor.Küçük havuzlarda binbir çeşit balıklar.Genç onlara ad takmış.Çağırıyor.En tehlikeli olarak düşündüğümüz balıklarla oyun oynuyor. "Ali" diye seslendiği vatoz ile gösteri yapıyor.

İlginç sahneler.Eğer saat uygun olsaydı öğle yemeğini burada yerdik.Tekrar tekneye biniyoruz.O kadar güzel manzaralar ki hayran olmamak elde değil.Buradaki ormanlar,kayalar yaklaşık 500 milyon yıl önce meydana gelmiş.Buradaki Jeolojik doku gelen herkesi büyülüyor.

Adanın simgesi olan kızıl renkli kartallar Mangrov ormanlarında konaklıyor ve balık ile besleniyorlar.Kaptan onları beslemek için birşeyler atınca aşağıya doğru süzülerek onları alıyorlar.Bir nevi evcilleşmişler.Kartallar hep yüksekte uçtukları için hiç bu kadar yakından görmemiştim.Çok güzel bir manzara. Hiç ses çıkarmıyorsunuz yanınıza kadar süzülen kartallar,tekneden atılan balıkları alabilmek için suya doğru pike yapıyorlar.

Kilim nehrinin Andaman Denizi ile birleştiği yerden çıkan tekne inanılmaz manzaraları gözler önüne seriyor.Ağaçlarla kaplı adacıklarlarda bulunan kayalarda Parkın adı yazıyor.Önünde fotoğraf çektirmek sanırım gelenek olmuş.Buraya gelen her gezgin bu pozu vermeyi ihmal etmiyor. Pek keyifli.

Tam tur galiba bitti derken ahşap bir rıhtıma yanaşıyoruz. Kireç taşlarından oluşan ve yarasaların bulunduğu mağarayı ( Gua Kelawar )göreceğiz. Bu nedenle bize fener veriyorlar. Gözüme ilişen maymunlar suda oynuyor,çeşitli gösteriler yapıyorlar.

Bizim alışık olmadığımız Mangrov ormanları inanılmaz manzaraları ile ziyaretçilerine keyifli anlar yaşatıyor.Tahta köprüde yürüyoruz.Bir rehber burası hakkında bilgiler veriyor.Gel git olaylarından söz ediyor.Mağarada yarasalar ordusu uyuyor. İnsan ister istemez ürküyor. Bazıları tehlikeli olabiliyormuş. Buraya günün her saatinde girilemiyormuş.Uyku saatleri olduğu için içim rahatladı.

Yarasa resmini bir kanadında çatal bir kanadında bıçakla çizmeleri olaya ince bir espri katmış. İlerlerken rastladığımız  tabelalar buranın doğal yaşamı hakkında bilgi veriyor.

Tekne turundan sonra Kuah kasabasından 14 km uzakta olan "Ayer Hangat Village" diye ,dünyada sadece dört yerde bulunduğu söylenen doğal tuzlu sıcak su kaynağının olduğu bir komplekse geliyoruz.Ağaçlar,küçük bunglowlar, havuzlar,jakuziler,köprüler,sarı ,yeşil,kahverengi tonlar....İsterseniz masaj yaptırabiliyorsunuz ya da küçük havuzlara ayaklarınızı sokup dinlendirebiliyorsunuz. Tabii bunların hepsi ücrete tabi.İsterseniz içinde jakuzisi olan bungolowları bir saatliğine bile kiralıyabiliyorsunuz. Yani bu kaynaktan yararlanmak için ne hizmet gerekiyorsa yapılmış.Benim tuvaletler çok ilgimi çekti.

Tahta malzamenin bol kullanıldığı bu güzel yerde bir de teras yapılmış.Buradan bazı hayvanları izleyebiliyorsunuz .Büyük ak balıkçıllar (White Heron ) Bir ağacın üzerine birikmişler.Şimdi uyku zamanlarıymış.Sabah erken gelebilseydik eminim çok güzel görüntülere tanıklık edecektik.Uzaklarda bir gergedan yürüyor.Hayvanların en hoş görünümleri kendi doğal ortamlarında şüphesiz.

Girişte bulunan küçük dükkanlardan hatıralık eşyalar alabiliyorsunuz. Öğle yemeğini deniz kenarında yiyeceğimiz ve bu güzel denize gireceğimiz için mutluyuz.Buraya yakın Tanjung Rhu plajına gidiyoruz.Bembeyaz kumsal engin mavi deniz ..Manzara muhteşem.Kıyıdan uzak bir restorana oturuyoruz. İyi bir tesis değil ama bir kabin var.Bir de duş.Üstümüzü değiştirip kendimizi sulara atıyoruz. Bir Fransız turist grubu buranın keyfini çıkarıyor.

Güneş yakıcı.Anlaşılan iki günü deniz kenarında geçirebilsek tamamen bronz olurduk. Duş aldıktan sonra restorana oturup okyanusun enfes balıklarının tadına bakıyoruz.Rüya gibi bir ortam.Seyahatimizin unutulmaz anlarından biri.

Artık dönme vakti.Burada günlerce kalabilirim.Dönüşte meşhur free shoplara giriyoruz.Hakikaten herşey çok ucuz ama bizim taşıyacak yerimiz yok. Özellikle çikolatalar Malay'ların en çok aldığı ürün.Koşarak gemiye yetişiyoruz. Artık gün bitiyor.

Karnımız acıktı ama gece geç vakit olduğu için açık bir yer bulmak zor. Arabayı park yerinden aldıktan sonra Penang'ta bir McDonald's'a giriyoruz. Anlaşılan burası Malay'lar tarafından oldukça popüler bir restoran.İçersi oldukça kalabalık.Fiyatlar ise çok ucuz. Evde bizi Kalamani'nin annesi karşılıyor.Onunla çektiğimiz fotoğraf ise anılarda kalıyor. Ne yazık ki dönüşümüzden birkaç ay sonra vefat ettiğini öğreniyoruz.Oğlu ile bize misafir gelmek istiyordu.Dünya. Artık resmi duvarda kocasının yanında yer alıyor. Onun için de bir mum yanıyor.

Ertesi sabah erkenden Singapur'a uçmak üzere havaalanına gideceğiz.

Fotoğraflar yazara aittir.

Yazı ile İlgili Yorumlar

Yurtiçi ve Yurtdışı uçak biletlerinizi www.biletbayisi.com dan alın, THY, Pegasus, Atlasjet havayollarından daha ucuza uçak bileti satın alın!